FAB.program

De PAS Formule: voor actiegerichte copywriting

Wil je binnen no time sterke content schrijven voor je website en je social media kanalen, waardoor je gelijk mensen nieuwsgierig maakt een aanzet tot actie? Dan is de PAS formule, de formule die je nodig hebt! Met de PAS formule zorg jij ervoor dat je mensen motiveert met de content die je maakt en aanzet tot actie. 

Wat is de PAS formule? 

Gebruik dan de PAS formule. Deze copywriting formule staat voor Pain, Agitate en Solve. Door deze drie punten allemaal terug te laten komen in je copy raak je gegarandeerd de juiste snaar met de content die je maakt. 

Pain

Begin altijd met het terug laten komen van de pijn die iemand ervaart. Hiermee speel je in op de emotie, wat altijd goed werkt om jouw doelgroep te stimuleren. De vraag is dus welke problemen en pijn ervaart jouw potentiële klant die jij met jouw product kan oplossen? Begin met het probleem, het de pijn die jouw doelgroep ervaart. Hiermee trek je direct de aandacht, iemand wil tenslotte dan deze pijn wordt opgelost. Daarnaast spreek je ook direct de juiste mensen aan, mensen die deze problemen ervaren en dit waarschijnlijk ook opgelost willen zien. 

Agitate

In dit gedeelte gooi je nog wat extra zout op de wond, niet te veel maar gewoon een beetje om nog een beetje extra op die emotie te prikken. Je gaat de pijn extra benadrukken om nog meer die emotie aan te spreken. Door dit te verwerken in je content laat je zien dat jij jouw doelgroep echt begrijpt, dat jij weet wat iemand belangrijk vindt.
Bijvoorbeeld

  • Business coach: benadrukken hoeveel omzet iemand misloopt
  • Diëtiste: gevolgen benoemen van overgewicht
  • Website bouwer: benoemen hoeveel tijd het iemand kan besparen en wat dat weer voor iemand oplevert.  

Laat zien hoe lastig iets kan zijn, wat voor gevolgen iets kan hebben. Leg de vinger op de zere plek, zonder hierin door te draven. Het moet niet afschrikken en mensen moeten nog wel het gevoel houden, dat het probleem kan worden opgelost. 

Solve

Als laatste is het dan ook cruciaal om te vertellen in je content dat jij de perfecte oplossing hebt. Om het dan nog mooi af te sluiten kun je eraan toevoegen hoe de toekomst eruit ziet als ze jouw product of dienst afnemen. Wat voor verandering gaat het teweeg brengen?

Pas jij deze formule al toe? Zo, niet probeer hem dan eens wat vaker terug te laten komen in de content die je deelt.. Je zult merken dat het gegarandeerd succes gaat opleveren!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *