Marketing advies

Week-update 26 april: waarom ik mijn bedrijf begon

Deze week vroeg iemand mij, wat is jouw why? Waarom ben ik mijn bedrijf ben gestart? Mijn antwoord was, omdat ik het andere mensen makkelijker wil maken. Eigenlijk had ik nog nooit echt goed over mijn why nagedacht. Maar door deze directe vraag, kwam mijn why vanzelf. Toen ik begon in mijn eerste marketingfunctie, bijna vier jaar geleden, ben ik volledig in het diepe gegooid. Zwemmen, zwemmen, zwemmen, totdat ik uiteindelijk boven water kwam. Ik wil dit voor ondernemers makkelijker maken en zorgen dat ze niet worden overspoelt met informatie die nog niet bij hun kennisniveau past.

Nu weet ik dat het goed was

Op dit moment kijk ik heel positief terug op die periode, terwijl ik op dat moment liever de handdoek in de ring had willen gooien. Ik wist ook, dit wordt beter. Nu, vier jaar later, mijn diploma commerciële economie afgerond, vele trainingen, boeken en webinars verder en met redelijk wat werkervaring, weet ik het zeker. Het was moeilijk, maar het heeft mij zoveel gebracht. In marketing heb ik de ‘rust’ gevonden die ik niet eerder tegenkwam. Ik weet nu, dit is wat ik leuk vind. Waar ik alles wat ik belangrijk vind in kwijt kan. 

Stap voor stap

Het is een beetje een gekke tik van mij geworden, wanneer ik op een website kom doe ik altijd even een korte check hoe de SEO basics zijn ingevuld. Er zijn zoveel websites die niet eens de basics op orde hebben. Er zit bij ondernemers zo veel potentie, ik vind het eeuwig zonde als dat niet volledig wordt benut en gezien. Yes, marketing is een vak en ik ga niet zeggen dat het makkelijk is. Maar er zijn bepaalde zaken die iedere ondernemer kan leren. Naar mijn mening heb je als ondernemer overal een basiskennis van nodig. Op die manier weet je wat je wilt uitbesteden en wat niet en weet je wat je kunt verwachten wanneer je iets uitbesteedt. Ik weet als geen ander, wanneer jij je in het vak ‘marketing’ stort hoe overweldigend het kan zijn en misschien denkt dit is mij te veel. En daarom ben ik er, om in kleine stukjes je steeds meer te leren. Zonder dat je overspoelt wordt met alle informatie die er op het internet staat. Begin bij het begin en dan gaan we steeds iets dieper in op de materie en vooral ook de praktische uitvoering ervan.

Helpen en loslaten

Dus, ik ben er voor de ondernemer die zelf aan de slag wil. Zelf de website wil verbeteren, goede content wil delen en beter zichtbaar wil worden voor de doelgroep, aan de hand van een strategie. Maar, ik ontneem je niet de kans dit zelf te doen. Ik neem je aan de hand, vertel je wat je waarom moet doen. Zodat, wanneer jij op een later moment iets aan wilt passen, je niet weer mijn hulp nodig hebt. Jij kunt het zelf. En natuurlijk ben ik er om je te helpen en een sta ik als cheerleader aan de zijlijn. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.