Spraakgestuurde zoekopdrachten, is jouw strategie er klaar voor?

Spraakgestuurde zoekopdrachten, de trend die je niet ontgaan kan zijn. In Nederland begint het ook steeds meer te komen. Wanneer je naar Amerika kijkt, lijkt het soms al de normaalste zaak van de wereld te zijn. Siri, wat is het beste restaurant in New York? Ze zal het je vertellen. In de US gebruikt al meer dan 50% van de tieners spraakgestuurde zoekopdrachten. Er wordt verwacht dat in 2020 de helft van alle zoekopdrachten spraakgestuurd zullen zijn. Een interessant gegeven voor degene die zich bezighoudt met SEO. Want hoe richt je nu je zoekwoord analyse in en wat is de beste content? Je wilt toch de zoekwoorden op papier overbrengen.

Longtail zoekwoorden met spraakgestuurde zoekopdrachten

Met geschreven zoekopdrachten heb je te maken met shorttail zoekwoorden, bijvoorbeeld: beste restaurant New york. Zoals je hierboven al door had, een spraakgestuurde zoekopdracht is een stuk langer. Dit noemen we longtail zoekwoorden, woorden die uit meer dan 3 woorden bestaan. De gemiddelde lengte van een spraakgestuurde zoekopdracht is namelijk 4.2 woorden. Doordat deze spraakgestuurde zoekopdrachten langer zijn, zijn ze vaak ook specifieker. Hierdoor converteren deze zoekwoorden ook beter, een dikke kans dus!

Inspelen op de kans van de spraakgestuurde zoekopdrachten

Hoe speel jij nu in op deze kans? Door je content strategie aan te passen. De zoekwoorden zijn specifieker en meer gericht op actie. Hier kun jij als marketeer goed op inspelen. Gebruik Google Keywoord Planner of simpelweg de Google Suggesties om te kijken welke longtail zoekwoorden relevant zijn voor jouw onderwerp. Dus niet: SEO spraakgestuurde zoekopdrachten maar: hoe pas je SEO-strategie aan op spraakgestuurde zoekopdrachten. Een goede blog is een fijne bijkomstigheid om antwoord te geven op de belangrijkste vragen die jouw bezoekers hebben. Zorg ervoor dat jij antwoord geeft op de gerichte vraag van de zoeker.

Zo bevredig je de behoefte van de klant nog beter

Het lijkt misschien nog ver weg, maar zoals we allen weten haalt de tijd ons razendsnel in. Begin dus nu met het schrijven van SEO content die gericht is op deze spraakgestuurde zoekopdrachten, voordat het te laat is. Zorg dat jouw content antwoord geeft op vragen die jouw favoriete bezoeker heeft. Hierdoor ben je relevant en zal de bezoeker jouw website nog meer waarderen. Door de specifieke manier van vragen is het met longtail zoekwoorden nog gemakkelijker om de behoefte van de klant te bevredigen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *